اسفند ۱۳۹۹

رینگ لایت عکاسی چیست

رینگ لایت عکاسی چیست و تفاوت رینگ لایت ها در چه مواردی است؟ رینگ لایت هایی که برای عکاسی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً می بایست دارای ویژگی های زیر باشند تا یک عکس حرفه ای و با کیفیت بتوان ثبت کرد:

  • قابلیت تنظیم درجۀ کلوین
  • قابلیت تنظیم شدت نور
  • قابلیت تنظیم زاویه نور
  • نور کافی
  • دفیوزر مناسب
  • کاربری آسان

درجه کلوین در رینگ لایت عکاسی چیست

رنگ نور در رینگ لایتهای عکاسی بر اساس درجۀ کلوین تنظیم می شود. طیف های مختلف نور بین آفتابی و مهتابی یا نور سفید یخی و زرد را می توان با توجه به درجۀ کلیون درجه بندی کرد. رینگ لایتی مناسب عکاسی است که اولاً قابلیت تنظیم درجۀ کلوین را داشته باشد. ثانیاً بازۀ وسیعی از درجات مختلف نور را به ما بدهد. به عنوان مثال رینگ لایت HS200W برند نکسوس که یک رینگ لایت حرفه ای برای عکاسی می باشد، بین ۲۷۰۰ تا ۶۵۰۰ درجۀ کلوین قابلیت تنظیم نور دارد که این طیف، وسیعترین بازه در میان رینگ لایت های دیگر است. همچنین یک رینگ لایت حرفه ای می بایست قابلیت تنظیم شدت نور را نیز دارا باشد.

تنظیمات درجه کلوین

تنظیمات درجه کلوین

این مقاله را هم بخوانید: رینگ لایت حرفه ای چیست


بهترین راه تنظیم زاویه نور چیست؟

همراه با رینگ لایت های نکسوس یک سه پایه حرفه ای عرضه می شود که قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه را به آسانی داراست. بر خلاف سایر رینگ لایت ها که تنظیم ارتفاع و زاویه کمی با دشواری انجام می گیرد. سه پایه ارائه شده همراه با رینگ لایت نکسوس، تمام این تنظیمات را آسان نموده و مشابه پایه دوربین، با یک دست می توان خیلی سریع نور را در زاویۀ دلخواه تنظیم نمود. برای عکاسی پرتره و سایه دار معمولاً نور رینگ لایت به صورت زاویه دار به صورت سوژۀ عکاسی تابانده می شود تا سایه های نرم و زیبا روی تصویر ایجاد شود. رینگ لایت برای عکاسی صنعتی و یا ضبط کلیپ های آموزشی اما به طور معمول، به صورت مستقیم نسبت به سوژه قرار داده می شود یا برای نورپردازی بدون سایه از دو رینگ لایت به صورت ۴۵ درجه استفاده می کنیم.

عکاسی پرتره

عکاسی پرتره


W در رینگ لایت چیست؟

W یا همان وات، واحد سنجش توان رینگ لایت است. رینگ لایتها معمولاً ۳۰ ، ۶۰ ، ۹۶ وات هستند و شرکت نکسوس تنها رینگ لایت ۲۰۰ واتی دنیا را عرضه می نماید. همچنین برای کاربری های سینمایی، رینگ لایت ۶۰۰ واتی نیز توسط این شرکت ارائه می شود که توان نوردهی بسیار بالایی دارد. هر چه تعداد LEDهای به کار رفته در رینگ لایت بالاتر باشد، وات آن بالاتر است. به عنوان مثال در رینگ لایتهای ۲۰۰واتی نکسوس ۱۲۰۰ عدد ال ای دی به کار رفته است. برای یک عکاسی حرفه ای، نور مناسب از جمله مهم ترین پارامترها می باشد.


دفیوزر رینگ لایت چیست؟

دفیوزر در واقع همان تلق شیری رنگی است که روی LEDها را می پوشاند و این امر باعث می شود نور ایجاد شده توسط رینگ لایت پخش شود و سایه های نرمی ایجاد کند. همچنین دفیوزر از برق افتادگی صورت در عکس جلوگیری می کند. یک پارامتر دیگر که در کیفیت عکس تاثیر گذار است، فاصلۀ منبع نور ( LEDها ) از دفیوزر است. به عنوان مثال در رینگ لایتهایی که حالت نیم کره دارند و چراغهای ال ای دی داخل یک کاسۀ نور کار شده اند، فاصلۀ دفیوزر از چیپ های LED ، بیشتر از رینگ لایتهایی است که حالت حلقه ای داشته و منبع نور به تلق بسیار نزدیک است. همین امر باعث می شود که رینگ لایتهای نیم کره، کیفیت نور بالاتری داشته باشند. به دلیل دفیوزر ضخیم تر که فاصلۀ بیشتری از منبع اصلی نور یا همان چیپ های LED دارد.


کاربری آسان

رینگ لایت های نکسوس یک ریموت کنترل حرفه ای دارند که از راه دور می توان به آسانی نور را تنظیم نمود. همچنین یک نرم افزار تخصصی قابل نصب روی موبایل نیز همراه محصول ارائه می شود تا بتوانیم تنظیمات نور را از طریق موبایل نیز از راه دور کنترل کنیم. از دیگر ویژگی هایی که کاربری رینگ لایت نکسوس را آسان می کند، سه پایۀ حرفه ای آن است. ارتفاع رینگ لایت تا ۱۸۴ سانتیمتر توسط سه پایه قابل تنظیم می باشد. همچنین زاویه نیز به آسانی قابلیت تنظیم دارد. این موارد در کنار هم کاربری رینگ لایت را بسیار آسان نموده و از عکاسی با رینگ لایتهای نکسوس لذت ببریم.

 

کلمات کلیدی: رینگ لایت عکاسی چیست, رینگ لایت عکاسی چیست؟, رینگ لایت چیست , کاربرد رینگ لایت , رینگ لایت پایه دار سالنی

رینگ لایت چیست؟
درباره nexus
گروه شرکت های راتین، نمایندگی فروش انواع رینگ لایت نکسوس ایتالیا در ایران.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رینگ لایت نکسوس

به دنیای نکسوس خوش آمدید. شرکت نکسوس ایتالیا اولین تولید کننده ی رینگ لایتهای سفارشی دکوراتیو مناسب برای آتلیه های عکاسی، سالن های آرایشی و زیبایی، مطب پزشکان و دندانپزشکان، گالری و … می باشد. گروه راتین نمایندگی انحصاری فروش محصولات این شرکت در ایران، انواع رینگ لایت های حرفه ای عکاسی نکسوس را عرضه می نماید.

سبدخرید